עלון משאבי אנוש

גיליון מספר 6 | ינואר 2022

ט"ו בשבט

הנהלת העירייה וועד העובדים מברכים/ות את העובדים והעובדות בחג שמח.

החג מהווה תזכורת לכולנו לאהוב את האדמה והטבע ולשמור עליהם למעננו ולמען הדורות הבאים.

השי ניתן באופן אישי לכל אחד ואחת מכם/ן.

טקס פרידה מפורשי ופורשות העירייה

הנהלת העירייה ומנהלי היחידות נפרדו מ 23 עובדים ועובדות שפרשו במחצית השנייה של שנת 2021.

עובדים ועובדות אלו עבדו באגפי העירייה השונים ותרמו רבות בשנות עבודתם/ן לעיר ולעירייה ועל כך אנו מודים להם/ן. הטקס המרגש כלל גם מופע מיוחד ויוצא דופן של יובל דור “סיפורים ושירים מדור לדור”. המופע עסק באופן ייחודי בתקשורת מקרבת בקשרים בתוך מקום העבודה ובמשפחה וכל זאת תוך שילוב משחקי מילים בשפה העברית, שירים וסיפורים.   

קורס הכנה לפרישה

25 מעובדי ועובדות העירייה עברו במשך יומיים הרצאות מכינות לקראת פרישה בנושאים מגוונים כמו: היכרות עם תהליכי פרישה והשינויים הצפויים במעגל החיים, כלכלה בפרישה, הפורש/ת והביטוח לאומי, סוגי פנסיה וכיצד מחשבים פנסיה, בגרות שניה, קשר משפחתי בפרידה ועוד ועוד.  את הקורס ליוותה נאוה לוי קזמה מנהלת מחלקת פרישה שנותנת מענה וליווי צמוד לעובדים ולעובדות העומדים לפני פרישה.

יישר כח לעוסקים במלאכה חשובה זו. אהבתכן לתפקיד, לעשייה החינוכית ותחושת השליחות משמעותית מאוד בעיצוב דמות הילדים. אנו מוקירות/ים תודה וגאות/ים בצוותי הסייעות שלנו!   

“הסייעת היא לב גדול ומכיל של אהבה, נתינה, הכלה, חיוך וחינוך”

כאשר ילד מרגיש שאוהבים, מכבדים ומקשיבים לו – הוא יהיה פנוי לכל השאר”.

התיאורים המפורטים של שלוש הסייעות שלהלן מדגישים את אהבתן לתפקיד ואת תחושתן עד כמה תפקידן חשוב ומשמעותי בעיצוב דמות הילדים.

“מהות התפקיד שלי הוא בראש ובראשונה חינוך. אני רואה בתפקידי דמות משפיעה על הילד/ה במהלך שעות שהותו בגן – הן כדמות לחיקוי, ללמידה, אוזן קשבת ותמיכה רגשית. אני אוהבת את הדינמיות, היצירתיות והאתגרים אשר מזמן התפקיד.

מה שעומד לנגד עיני הוא אושרם של הילדים. אני נרגשת להבין כמה אני שותפה לעיצוב דמותם של הילדים ומרגישה משמעותית ומשפיעה כחלק מצוות הגן. חשוב לי שהילדים ירגישו בית בגן. שידעו שתמיד יקבלו מענה לכל צורך נדרש”.

יום עבודתן של הסייעות מתחיל בשעה 7:30 בבוקר ואף מוקדם יותר. “אני ממתינה בשמחה לילדים ודואגת לפרידה נעימה מההורים. במהלך היום אני דואגת לסביבה נעימה, נקייה והגיינית ומקפידה על בטיחות הילדים. אני מדברת לילדים בדיוק כפי שהייתי רוצה שידברו עם ילדיי הפרטיים”.

“במסגרת עבודתי אני יכולה להביא לידי ביטוי תכונות חזקות שלי כמו יצירתיות, יוזמה ואחריות. במסגרת עבודתי אני יושבת עם הילדים, מקנה להם ידע בתחומים מגוונים כגון למידה, יצירה ומשחק. כאשר אני רואה התקדמות וצמיחה אצל הילד – הסיפוק הוא רב.  

הגן הוא הבית השני עבורי. זהו מקום העבודה הכי שמח ומתגמל רגשית – לי ולילדים”.

מהכתוב ניתן לראות עד כמה הסייעות אוהבות את עבודתן, עד כמה הנתינה שלהן לילדים היא עצומה ומשמעותית ועל כך אנו מודים לכן.

חוגגים חנוכה באירוע חגיגי

חגגנו את חג החנוכה באירוע שמח בו מוקירים תודה לעובדי/ות הארגון וילדהם/ן- במתחם הסרטים ב”הוט סינמה” אושילנד.

כ 300 עובדים/ות וילדהם/ן נהנו מקבלת פנים מתוקה במיוחד מלאה בממתקים ובסופגניות.

האירוע כלל הדלקת נרות חגיגית עם ראש העירייה, הנהלת העירייה וועד העובדים ולאחר מכן התקיימו הקרנות סרטים פרטיות.

העובדים/ות בחרו ממגוון של סרטים את הסרט המתאים להם ולילדהם/ן בהתאם לגילם/ן.  

הכשרת שומרי סף לבעלי תפקידים בעירייה

“לפעמים מספיק לשאול את השאלה ולגלות עניין אמתי כדי שהאחר ירגיש שרואים אותו”,

הוד השרון מיישמת את תכנית שומרי הסף למניעת אובדנות, ומקיימת הכשרה מקיפה ורב מערכתית בעיר בנושא מניעת אובדנות.

הכשרת שומרי סף הועברה לכלל עובדי ועובדות אגף השפ”ע ואגף הביטחון והקנתה ידע בנושא אובדנות, לימדה את הסימנים המקדימים וגורמי הסיכון, והעניקה יכולת לזהות, לשכנע וללוות את האדם להמשך טיפול.

תוכנית ‘שומרי הסף’ – התכנית הלאומית למניעת אובדנות, בהובלת משרד הבריאות, החלה לפעול בשנה האחרונה בהוד השרון. התכנית הפועלת ברשויות רבות בארץ, כוללת הדרכה מערכתית של מספר גופים ברשות ובקהילה, בדגש על דמויות מפתח היכולות לאתר בני אדם בסיכון לאובדנות.

ההנחה בבסיס התכנית היא כי את מרבית מקרי האובדנות ניתן למנוע, אם מגישים את הסיוע הנכון בעת הנכונה, ויש עדות מחקרית בארץ ובעולם המאשרת את ההנחה הזו. מטרת התכנית להגביר את המודעות והרגישות ולתת כתובת לסיוע. ‘התאבדות היא פתרון נצחי לבעיה זמנית’ – הושטת הסיוע יכולה לעזור למשבר להיות זמני ולחלוף.

‘שומרי־סף’ – הם/ן דמויות בעלות יכולת השפעה נקודתית או מתמשכת על אדם הנמצא במצוקה ובסכנה לאובדנות, כאשר עולה דאגה לסיכון אובדני, דמויות אלו יכולת לסייע בחיבורים המתאימים ולהוות עבור האדם מקור תמיכה.

חודש הסבלנות והסובלנות - סיור במרכז רבין

כחלק מהדגש ששמה הנהלת העירייה לערכים של סבלנות וסובלנות , יצאו עובדי/ות הרשות לסיור לימודי הן בשעות הבוקר והן בשעות אחה”צ, למרכז רבין אשר חרט על דגלו לבחון את הלקחים שעל החברה הישראלית להפיק בעקבות רצח רבין ,נסיבותיו והשלכותיו.

יום זה התקיים ב 4.11.2021 יום הירצחו של יצחק רבין ז”ל וכלל סיור מודרך במוזיאון בין  החדרים השונים, אשר כל אחד מדגיש נושא אחר מערכיו של רבין.

בתום הסיור הועברה הרצאה מרתקת מפי איש שב”כ בדימוס – יוסי אמרוסי  ” לילה בחייו של איש השב”כ “.

סיור בדגש על זיקה לעיר הוד השרון ולתולדותיה

מתוך רצון לחזק את ההכרות והידע שבין העובדים/ות לעיר, נערך סיור ברחבי הוד השרון, אשר החל בהרצאה קצרה על ראשית היישוב בצריף הראשון , והמשיך בהליכה לבית הכנסת הראשון , בית האיכר, אנדרטת המייסדים ומגדל המים שברחוב האהבה.  את הסיור הובילו מדריכות צריף הראשונים בהשתתפות שחקנית שהצליחה לגרום למשתתפי/ות הסיור לחזור להוד השרון של פעם.

ציון יום המאבק באלימות נגד נשים

כחלק מהמאבק באלימות נגד נשים , התקיים כנס לעובדי/ות העירייה בשיתוף עם הנהלת העירייה , ועד העובדים ונעמ”ת.

הכנס כלל הרצאה בנושא אלימות שהועברה על ידי עו”ד אידית טיטונוביץ – יו”ר המחלקה המישפטית בנעמ”ת ולאחר מכן התקיימה ההצגה “הגט” – סיפורה של שרה’לה בתו האהובה של רב מקובל שגילתה שהחיים עם אהוב ליבה הפכו לגיהינום. שנים של התעללות ושקרים מתנקזים לרגע אחד בחדר אחד בבית הדין הרבני – מה שהיה יכול להיות רגע השחרור שלה מתגלה כסיוט הכי גדול מול בעלה הסרבן ומול מערכת שלמה , ניצבת לבדה אישה חרדית ומבקשת גט.

יום להעלאת המודעות לסוכרת

מנהלת מדור הבריאות העירוני הובילה יום להגברת המודעות למחלת הסוכרת , בקרב עובדי/ות העירייה.

פעילות ייחודית שנעשתה יחד עם קופת חולים מאוחדת כללה שיח עם דיאטנית קלינית , בדיקות גלוקוז בדם שהתבצעו על ידי אח מוסמך , פעילות טאי צ’י וכיבוד בריא .

הכשרת ספרניות בתי ספר

ספרניות בתי הספר (היסודיים, חטיבות ותיכונים)  עברו במהלך חופשת החנוכה השתלמות מקצועית בנושא “אומנות הסיפור”. הסדנה הועברה על ידי שחקנית ומנחת קבוצות ונתנה כלים משמעותיים לעבודתן של הספרניות. בסיום ההכשרה התקיים מפגש עם צוות משאבי אנוש ובו הוצגו תנאי שכרן וזכויותיהן.  

"טעם של ילדות" – התנדבות בקהילה

טעם של ילדות הינו מיזם חברתי המחבר בין צעירים ומבוגרים באמצעות אוכל.

מחלקת משאבי קהילה והתנדבות הובילה פעילות התנדבותית של עובדי/ות העירייה יחד עם תושבים/ת וותיקים/ות וזאת מתוך ההבנה כי שימוש באוכל מחבר בין קהילות ואנשים.

לדברי אחד הסיירים: “הגעתי לתפקיד לאחר שירות כלוחם במשמר הגבול.

חיפשתי תפקיד בעל שליחות ומבחינתי כסייר בשיטור היישובי  אני מרגיש שליחות כמי שאמון על בטחון ילדי ותושבי העיר. חשוב לי לתת טיפול מהיר ומקצועי שכן פעמים רבות מדובר בסכנה לחיי אדם “.

במסגרת תפקידם מגיבים הסיירים ונותנים מענה לתושבי העיר בתחומים שונים, כגון- ביטחון, סדר ציבורי, מפגעי בטיחות, שריפות, תאונות דרכים, אלימות, אלכוהול בגינות העיר, ונדליזם וכדומה.

בנוסף למענה השוטף לסיטואציות שונות הם עוסקים גם במניעת אירועים וזאת ע”י ביצוע סריקות וסיורים במהלך המשמרת, כדי לנסות ולאתר אירועים חריגים מבעוד מועד.

עבודתם של הסיירים הינה חשובה מאוד ואנו סומכים עליכם שתמשיכו לשמור על העיר ותושביה, כפי שעשיתם עד כה.

ציון היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות במוזיאון הילדים בחולון

הנהלת העירייה שמה דגש על נושא הנגישות בעיר ומתוך כך התקיים גם סיור בנושא לעובדי/ות העירייה.

בתחילת הסיור הועברה סדנה מרתקת במתן שירות נגיש שהועברה בשפת הסימנים ולאחריה התקיים סיור מודרך בחללים חשוכים המדמים את עולמם/ן של העיוורים/ות וכבדי/ות הראיה ובמסע תקשורתי אל מחוזות השקט בהנחיית מדריך חירש ששפת הסימנים היא ערוץ התקשורת היחיד בחייו.

המשתתפים/ות התרגשו מאוד מהחוויה שאפשרה להם לנסות , להבין ולחוות את תחושותיהם/ן של האנשים עם מוגבלות וציינו כי התנסות זו תסייע להם/ן לתת שירות נגיש יותר.

הדרכות עזרה ראשונה

עובדי/ות העירייה מכלל אגפי העירייה עברו הכשרות עזרה ראשונה. ההדרכות הכשירו את העובדות/ים להחייאה בסיסית , שרשרת הישרדות בדום לב, שימוש בדפיברילטור, טיפול בהשתנקות (חנק מגוף זר) וזיהוי וטיפול במצבי חירום שכיחים.

סדנה להגנה עצמית

כחלק מחודש המודעות למניעת אלימות כלפי נשים הצענו לעובדות העירייה את האפשרות לקחת חלק בסדנה להגנה עצמית מעצימה “חזקות יחד” של עמותת אל הלב.

  בסדנה הוענקו כלים יקרי ערך להתמודדויות עם אתגרים שונים בחיים, בדגש על אלימות לסוגיה.

הסדנה שילבה באופן חיובי וחוויתי תכנים משמעותיים עם כלים פרקטיים לחיזוק והעצמה אישית, למניעת אלימות וחציית גבולות.

תפקיד בכותרות - עובדי ועובדות צהרוני ניצנים

עובדי ועובדות צהרוני ניצנים באגף החינוך מבצעים תפקידים שונים בצהרוני בתי הספר כמרכזים, מדריכים וסייעות צמודות.
לצוות זה המכונה גם “מעצבי דור העתיד” תפקיד רחב, משמעותי ובעל אחריות רבה.

העובדים/ות מקבלים/ות את התלמידים/ות בסיום יום הלימודים, תומכים/ות ומעצימים/ות , נותנים/ות הרגשת ביטחון ואוזן קשבת.

בתפקידם/ן מקדמים/ות למידה ומקנים/ות מיומנויות לפיתוח קשרים חברתיים, הרגלים וערכים ומאפשרים/ות צמיחה והתפתחות.

בתפקידם/ן מייצרים/ות אקלים חינוכי מיטבי – וכל זאת באווירה ביתית וחמה.

אנו מודים להם/ן על פועלם/ן.

עובדות/ים מספרות/ים

נשמח לתת בעדכאנוש גם במה לעובדים/ות אשר יבחרו לספר על פרוייקט מיוחד או תחביב או פעילות מיוחדות שהם מקיימים/ות.

למעוניינים- ניתן ליצור קשר עם אגף משאבי אנוש במייל

[email protected]

תודה
על פנייתך

אנו מיד מתקשרים אליך
.לתיאום פגישת הייעוץ שלך