עלון משאבי אנוש

גיליון מספר 3 | מאי 2021

חדשות עדכאנוש​

 

בחודשים האחרונים המשיכה עיריית הוד השרון בפעילות מאומצת למען התושבות והתושבים:

 

 

בניגוד לתחזיות: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה להפקדה את התוכנית המתקנת של עיריית הוד השרון להצלת פארק בית הנערה.

 

עיריית הוד השרון ניהלה בשנתיים וחצי האחרונות מאבק לשינוי התוכנית הקודמת במטרה להציל את פארק בית הנערה ולהגן על ערכי הטבע והשימור במתחם, שהיה עד לאחרונה בבעלות עיריית תל אביב.

התוכנית החדשה קובעת כי 241 יחידות דיור ינויידו אל מחוץ לשטח המוגדר של פארק בית הנערה ותתבצע החלפת שטחים שתאפשר שימושים ציבוריים תואמי ערכיות בשטח הפארק.

ברכות לצוות מנהל הנדסה על העבודה הקשה וההישג המשמעותי!

לקריאה נוספת: https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=39068720

 

 

 

הוד השרון והסוכנות היהודית הכריזו על שותפות אסטרטגית ראשונה מסוגה, עמיות יהודית ברשות מקומית.

במעמד ראש העירייה, אמיר כוכבי ויו״ר הסוכנות היהודית, יצחק בוז׳י הרצוג, יצאה לדרך ועדת ההיגוי הבינארגונית שתוביל שותפות אסטרטגית ראשונה מסוגה בארץ, אשר תתכלל ברמה עירונית את השיח וקידום הקשר בין העיר ותושביה לבין יהדות התפוצות.

 

 

הושלמה חלוקת מזרקי אפיפן לכל מוסדות החינוך בהוד השרון.

במקביל, ממשיכה עיריית הוד השרון בהצבת שלטים בגני המשחקים בנוגע לאיסור הכנסת אוכל למתקנים, כדי לצמצם את הסכנה לאירועים אלרגיים.

בנוסף, העירייה מקיימת הדרכות מיוחדות להתמודדות עם אלרגיות לגננות ולצוותי מסעדות ועסקי מזון.

 

ביוזמת העירייה: עשרה דפיברילטורים, מכשירי החייאה חכמים, הוצבו במיקומים מרכזיים ונגישים לציבור ברחבי הוד השרון.

עמדות ההחייאה החכמות, שהותקנו במרחב הציבורי הפתוח, מתווספות לעשרות דפיברילטורים, המוצבים ברחבי העיר לתועלת הציבור, בבתי ספר, מרכזי ספורט ומבני העירייה השונים.

פרידה מורדה הניגמן ז"ל

כואבים את לכתה בטרם עת של חברתנו לעבודה ורדה הניגמן ז”ל

ורדה החלה לעבוד בעירייה בשנת 2004. היא עבדה בלשכה המשפטית במשך 15 שנים ולפני כן עבדה בעירייה בתפקידים שונים.

ורדה הייתה חברה שהייתה לה שמחת חיים שאין כדוגמתה וחיוך שאף פעם לא מש מפניה.

אישה מדהימה, אצילית וטהורה. בעלת טוב לב אין סופי אשר ידעה להעניק אהבה, להקשיב ולתת עצה טובה  לכל מי שרק ביקש.

הייתה אישה שהיופי החיצוני והפנימי זהרו בה כאחד. אהבה לטייל בארץ ובעולם, לצחוק, ליהנות  ולאהוב את החיים למרות הקשיים שבדרך.

תמיד אמרה שצריך ליהנות ולנצל את הזמן עכשיו כי אין לדעת  מה יהיה מחר.

 

נקדיש לה כמה מילים משירו של אביב גפן

“בלילה שוב קם, מחלום עלייך, חלמתי שאת בחיים עדיין.

רציתי להגיד לך שבכל מקום את איתי בליבי, לא הספקתי לומר לך שלום”

יהי זכרה ברוך

הרמת כוסית לכבוד חג הפסח

עובדי העירייה השתתפו בהרמת כוסית קצת אחרת באגם שבפארק האקולוגי.

האירוע התקיים בסוכה שעל האגם. את פני העובדים קיבלו רביעיית כלי מיתר ורביעיית סקסופונים של הקונסרבטוריון העירוני שהנעימו בנגינתם. זמרת וגיטריסטית תלמידות מבית ספר עתידים שרו שירי חג ואומן החושים עלם חן הפתיע את כולם כשניחש פרטים חסויים והצליח לקרוא את המחשבות והנתונים בטלפונים האישיים של המשתתפים.

יום המעשים הטובים

50 מעובדי הרשות התנדבו לפעילות למען הקהילה ביום המעשים הטובים שהתקיים בתאריך 16.3.2021 . במסגרת הפעילות העובדים התחלקו ל- 5 קבוצות:

הכנת עציץ טרי עם חניכי בית עמיחי – צעירים עם צרכים מיוחדים.

שזירת פרחים – סידורי פרחים וחלוקתם לבתי הקשישים בקהילה ביחד עם המתנדבים. 

למידת קסמים והעברתם לצעירים מבית עמיחי בבית המתנדב.

פעילות משותפת עם “סורגים קהילה”, הכנת לוכדי חלומות שנתרמו בקהילה.

פעילות משותפת עם מתנדבי שנת השירות מעמותת “כנפיים של קרמבו” – כתיבת ברכות על עפיפונים.

העובדים והשותפים עברו חוויה משותפת של קבלת האחר, הכלה, נתינה ותרומה לקהילה.

תודה לכל המתנדבים והמתנדבות שלקחו חלק ביום חשוב זה.

סיור ב'יד ושם' לציון יום השואה

השנה ציינו את יום השואה בביקור באתר יד ושם.

100 מעובדי העירייה השתתפו בתאריך 5.4.2021 בסיור מודרך באתר יד ושם ובמוזיאון השואה. הביקור אפשר לחוות את סיפור השואה מנקודת מבט יהודית ייחודית דרך היכרות של המיצגים באתר והסתיים בשביל הליכה משואה לתקומה וביקור באנדרטת “נצר אחרון” בהר הרצל – אנדרטה לזכרם של השורדים בשואה שעלו ונלחמו בקרבות מלחמת העצמאות, מבלי להותיר אחריהם שארים.  

יום חשוב זה היה משמעותי וגדוש בלמידה תוך חיבור לערכים היהודיים והישראליים.

יישר כח לעוסקים במלאכה חשובה זו. אהבתכן לתפקיד, לעשייה החינוכית ותחושת השליחות משמעותית מאוד בעיצוב דמות הילדים. אנו מוקירות/ים תודה וגאות/ים בצוותי הסייעות שלנו!   

“הסייעת היא לב גדול ומכיל של אהבה, נתינה, הכלה, חיוך וחינוך”

כאשר ילד מרגיש שאוהבים, מכבדים ומקשיבים לו – הוא יהיה פנוי לכל השאר”.

התיאורים המפורטים של שלוש הסייעות שלהלן מדגישים את אהבתן לתפקיד ואת תחושתן עד כמה תפקידן חשוב ומשמעותי בעיצוב דמות הילדים.

“מהות התפקיד שלי הוא בראש ובראשונה חינוך. אני רואה בתפקידי דמות משפיעה על הילד/ה במהלך שעות שהותו בגן – הן כדמות לחיקוי, ללמידה, אוזן קשבת ותמיכה רגשית. אני אוהבת את הדינמיות, היצירתיות והאתגרים אשר מזמן התפקיד.

מה שעומד לנגד עיני הוא אושרם של הילדים. אני נרגשת להבין כמה אני שותפה לעיצוב דמותם של הילדים ומרגישה משמעותית ומשפיעה כחלק מצוות הגן. חשוב לי שהילדים ירגישו בית בגן. שידעו שתמיד יקבלו מענה לכל צורך נדרש”.

יום עבודתן של הסייעות מתחיל בשעה 7:30 בבוקר ואף מוקדם יותר. “אני ממתינה בשמחה לילדים ודואגת לפרידה נעימה מההורים. במהלך היום אני דואגת לסביבה נעימה, נקייה והגיינית ומקפידה על בטיחות הילדים. אני מדברת לילדים בדיוק כפי שהייתי רוצה שידברו עם ילדיי הפרטיים”.

“במסגרת עבודתי אני יכולה להביא לידי ביטוי תכונות חזקות שלי כמו יצירתיות, יוזמה ואחריות. במסגרת עבודתי אני יושבת עם הילדים, מקנה להם ידע בתחומים מגוונים כגון למידה, יצירה ומשחק. כאשר אני רואה התקדמות וצמיחה אצל הילד – הסיפוק הוא רב.  

הגן הוא הבית השני עבורי. זהו מקום העבודה הכי שמח ומתגמל רגשית – לי ולילדים”.

מהכתוב ניתן לראות עד כמה הסייעות אוהבות את עבודתן, עד כמה הנתינה שלהן לילדים היא עצומה ומשמעותית ועל כך אנו מודים לכן.

סדנת ניהול זמן

80 עובדים ומנהלים השתתפו בסדנה מקצועית לניהול זמן.  

הסדנה הועברה בזום על ידי מרצה מצוות חברת “בו בזמן” אשר לימדה איך נכון להתנהל במצב של משימות רבות לביצוע, נתנה טיפים כיצד להספיק יותר בפחות זמן, איך להפסיק לקפוץ מדבר לדבר ולחסוך עד שעתיים ביום ועוד. לפני הסדנה נשלח שאלון למשתתפים ובמהלכה הייתה התייחסות לנקודות שעלו בשאלון המקדים וניתנו הרבה מאוד טיפים להתנהלות יומיומית נכונה יותר.

לומדת נגישות – הדרכות חובה

אנו ממשיכים עם מערך ההדרכות הדיגיטליות – כל עובדי העירייה מקבלים באמצעות הטלפונים החכמים האישיים לומדות דיגיטליות בנושאי חובה : מניעת הטרדה מינית , הדרכה אודות נגישות , בטיחות ואבטחת מידע.  

החודש נפתחה לומדת חובה בנושא נגישות. בנוסף, לומדת ההדרכה בנושא מניעת הטרדה מינית נפתחה בשנית לעובדים שטרם השלימו אותה.

יש להשלים את הלומדות עד סוף החודש ועד ליום 31.5.2021

ניתן להיכנס ללומדה גם מהקישור הבא:

https://hodhasharon-iamlearning.talentlms.com/index

שם משתמש : מספר הטלפון האישי ללא מקף, סיסמה: hodhasharon

אוורסט - תכנית לפיתוח מנהלים - אירוע הפתיחה

התכנית הייחודית לפיתוח מנהלים נפתחה ויצאה לדרך בהובלת הנהלת העירייה. כאשר מטרת התכנית הינה הקניית מיומנויות ניהול נדרשות תוך מתן כלים לחיזוק והעצמת המנהלים. התכנית נפתחה בסדנה חווייתית ומעצימה בפארק הירקון בה חיזקו את ממשקי העבודה בין בעלי התפקידים לשיפור התקשורת הפנים ארגונית, עבודת הצוות, ההקשבה והאמון. כל המשתתפים עברו משימות מאתגרות וחווייתיות כשגולת הכותרת הייתה תחרות חתירה בין הקבוצות בירקון.

במהלך החודשים הקרובים יתקיימו מפגשים פרונטליים לפיתוח מקצועי של מנהלי מחלקות , סגני מנהלי אגפים ומנהלי אגפים בארגון. במפגשים ירחיבו וידונו המשתתפים בסוגיות ניהוליות שונות כמו תפיסת תפקיד המנהל, הובלת שינויים , אופן הערכת עובדים , הנעה והנאה ציוותית וכו’. תכנית חשובה זו באה מתוך רצון לקדם כישורי ניהול תוך חיזוק תהליכי העבודה ומתן כלים לשיפור מיומנויות ניהול.

יום האישה הבינלאומי – הרצאה מעצימה "להתאהב בחיים שלי מחדש"

ביום האישה הבינלאומי, 90 מנשות העירייה נהנו מהרצאתה הסוחפת ומלאת ההשראה של הסופרת העיתונאית ועורכת לייף סטייל בידיעות אחרונות – ענת לב אדלר. בהרצאה ענת סיפרה כיצד אנו יכולים להתאהב מחדש בחיים שלנו, בקריירה, בזוגיות, כיצד מצליחים לקום בכל בוקר לאותה שגרה ועדיין להתאהב מתוך סיפור החיים האישי שלה.

שבועות – ספר מתכונים ארגוני לחג השבועות

לרגל חג השבועות הופק ספר מתכונים ארגוני הכולל מגוון רחב של מתכונים מאת עובדי ועובדות העירייה. תודה רבה לכל העובדים והעובדות ששיתפו פעולה ושלחו את המתכונים.

מצורפת בזאת החוברת, מומלץ לבשל וליהנות מהמאכלים הטעימים.

בתאבון 🙂

לקט מתכונים אהובים לשבועות של עובדות ועובדי עיריית הוד השרון

סדנת אורח חיים בריא

במסגרת הפעילות לניהול אורח חיים בריא יותר – נפתחה סדנה לעובדים בנושא אורח חיים בריא, הרגלי אכילה וירידה במשקל. ההרשמה ל-2 המחזורים הראשונים מלאה , ניתן להירשם למועדים נוספים

  https://www.hod-hasharon.muni.il/1785/?preview=d5ew6s16a41w15

תפקיד בכותרות

בעדכאנוש הנוכחי ניתן במה לעובדי יחידת השיטור היישובי – הסיירים מאגף הבטחון ואכיפה.

הסיירים בעירייה עובדים יומם וליל בשמירה על בטחונה של העיר ועל תושביה, כאשר השיטור היישובי כולל במשמרת שלו סייר שהינו עובד עירייה ושוטר ממשטרת ישראל.

לדברי אחד הסיירים: “הגעתי לתפקיד לאחר שירות כלוחם במשמר הגבול.

חיפשתי תפקיד בעל שליחות ומבחינתי כסייר בשיטור היישובי  אני מרגיש שליחות כמי שאמון על בטחון ילדי ותושבי העיר. חשוב לי לתת טיפול מהיר ומקצועי שכן פעמים רבות מדובר בסכנה לחיי אדם “.

במסגרת תפקידם מגיבים הסיירים ונותנים מענה לתושבי העיר בתחומים שונים, כגון- ביטחון, סדר ציבורי, מפגעי בטיחות, שריפות, תאונות דרכים, אלימות, אלכוהול בגינות העיר, ונדליזם וכדומה.

בנוסף למענה השוטף לסיטואציות שונות הם עוסקים גם במניעת אירועים וזאת ע”י ביצוע סריקות וסיורים במהלך המשמרת, כדי לנסות ולאתר אירועים חריגים מבעוד מועד.

עבודתם של הסיירים הינה חשובה מאוד ואנו סומכים עליכם שתמשיכו לשמור על העיר ותושביה, כפי שעשיתם עד כה.

קפה עם המנכ"ל

גם החודש התקיים מפגש של עובדים מאגפים שונים עם המנכ”ל ואגף משאבי אנוש. במפגש הועלו סוגיות בנוגע לעבודה השוטפת, רעיונות לשיפור ולשימור, תוך התייחסות לתחושות העובדים בעבודתם היום-יומית.

בנוסף, החודש התחילו מפגשים של העובדים באגפי העירייה בחתכים שונים עם המנכ”ל מתוך מטרה לחזק את הקשר עם העובדים להעלאת סוגיות שונות.

עדכונים שונים

קורס פרישה

בסוף חודש מאי מתוכנן קורס הכנה לפרישה לעובדים אשר עתידים לפרוש.

הזמנות אישיות יופצו על ידי מנהלת מחלקת הפרישה נאוה לוי קזמה.
(טלפון לבירורים   09-7759984)

עדכונים שוטפים לעובדים

הופץ מכתב, מצ”ב עותק דיגיטלי:

https://bit.ly/3fdEBzU

העברת דוחות נוכחות 

מינהל הכספים, מחלקת שכר ואגף משאבי אנוש פועלים להקדמת השכר באופן קבוע. לשם כך, נדרשת הירתמותכם בהעברת דוחות נוכחות לאגף משאבי אנוש עד לתאריך ה 8 בכל חודש.

תודה
על פנייתך

אנו מיד מתקשרים אליך
.לתיאום פגישת הייעוץ שלך