עלון משאבי אנוש

גיליון מספר 4 | יולי2021

תכניות עבודה מקושרות תקציב לשנת עבודה 2022

ב- 30.6.2021 התקיים כנס בדגש על תכנון, תקציב ותכניות עבודה שנתיות. הכנס נערך בספרייה העירונית במעמד ראש העירייה, מנכ”ל העירייה ומנהלות ומנהלי העירייה מרמת מנהלי.ות מחלקה ומעלה. 

 

בכנס התבצעה סקירה כללית על מימוש תכניות העבודה לשנת 2021, האתגרים הרבים שעמן נאלצה העירייה להתמודד, וכן נערך דיון בדבר ההיערכות לגיבוש תכניות עבודה מקושרות תקציב לשנת 2022. בנוסף, הועברו הרצאות על ידי מר ישראל פורמה ומר שאול אמסטרדמסקי.

 

במסגרת הכנס נערכה פעילות קבוצתית על ידי חברת set up שבמסגרתה בוצעה עבודה קבוצתית בה נדרשו הנוכחים למשימות בנושא תכניות עבודה ותקציב והציגו את התוצרים בפני המשתתפים.

 

הכנס מהווה פלטפורמה חשובה וראשונה מסוגה בעיריית הוד השרון להיערכות של המנהלות והמנהלים ליצירת תכניות עבודה תוך קבלת תובנות ומדדים שיהוו בסיס לגיבוש תכניות העבודה לשנת 2022.

קורס פורשים וטקס פרידה מפורשי העירייה

בחודש יוני התקיים קורס הכנה לפרישה בו לקחו חלק 35 מפורשי ופורשות העירייה.

הקורס מכין את העובדות.ים לשינויים במגוון תחומים ובמישורים שונים: במישור הפיננסי , בתחום הפנאי והחברה ובמישור האישי והזוגי . הקורס מקנה ידע, תמיכה, הכוונה וכלים פרקטיים בעקבות המעבר לסטטוס החדש. בין ההרצאות והסדנאות שהועברו: הליך הפרישה כשינוי, השפעה על המשפחה, כלכלה בפרישה, פנסיה, מיסוי, אורח חיים בריא ועוד.

בסיום הקורס התקיים טקס פרידה מרגש מהפורשות.ים במעמד ראש העיר וסגניו, המנכ”ל ומנהלי.ות האגפים ולאחר מכן התקיימה ההצגה “מילה טובה” של דב נבון, מסע בעקבות הילד שכולם קראו לו ליצן ואף אחד לא האמין שיצליח ויהיה שחקן. סיפור המוכיח שבעזרת כח רצון – השמיים הם הגבול.

קורס הכנה לפרישה הבא מתוכנן להתקיים במהלך חודש דצמבר 2021. העובדות.ים הרלוונטיים יקבלו על כך עדכון.

גינה קהילתית

עובדי ועובדות העירייה ומנהליה חוזרים לפעילות מפגשי גינה קהילתית ומתחברים לקהילה וטבע במרכז.   

כחלק מקורס קיימות שהעבירה הנהלת העירייה לעובדיה, יזמו העובדות והעובדים את הקמתה של גינה קהילתית הממוקמת בחזית מבנה העירייה.

בגינה הוקמו ערוגות ירק, נשתלו ירקות העונה, צמחי תבלין, פרחי בר ונשתלו עצי פרי. בנוסף, סומנו שבילי הליכה ונפרסה רשת השקיה .

את העובדים בגינה מלווים נציגים מהיחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון המסייעים מקצועית.

בשל הקורונה הופסקה הפעילות לזמן מה וכעת חודשו מפגשי הגינה.

הגינה מספקת חיבור בלתי אמצעי בין העובדים, הנאה משותפת מאורח חיים בריא, ירקות וצמחי תבלין זמינים לכולם.

 

בכוונת צוות הגינה הקהילתית להרחיב את פעילותה גם בנושא הפרדת פסולת והכנת קומפוסט (זבל אורגני), שיחזור לטבע באמצעות דישון.

 

אנחנו מזמינים ומזמינות את כולם.ן להיות חלק מהגינה ובנוסף ליהנות מתוצריה.

הדרכה למרותקי המים בחירום

כארגון הפועל גם בשעת חרום, אנו נדרשים לצוות את עובדי הרשות לתפקידים שונים בשעת חרום. לאחרונה, עובדות.ים המצוותים כ”מרותקי מים” עברו הדרכה על תפקידם בשעת חירום ואחריותם על תחנות חלוקת המים לתושבי העיר. ההדרכה הועברה על ידי נציגים מתאגיד המים.

יישר כח לעוסקים במלאכה חשובה זו. אהבתכן לתפקיד, לעשייה החינוכית ותחושת השליחות משמעותית מאוד בעיצוב דמות הילדים. אנו מוקירות/ים תודה וגאות/ים בצוותי הסייעות שלנו!   

“הסייעת היא לב גדול ומכיל של אהבה, נתינה, הכלה, חיוך וחינוך”

כאשר ילד מרגיש שאוהבים, מכבדים ומקשיבים לו – הוא יהיה פנוי לכל השאר”.

התיאורים המפורטים של שלוש הסייעות שלהלן מדגישים את אהבתן לתפקיד ואת תחושתן עד כמה תפקידן חשוב ומשמעותי בעיצוב דמות הילדים.

“מהות התפקיד שלי הוא בראש ובראשונה חינוך. אני רואה בתפקידי דמות משפיעה על הילד/ה במהלך שעות שהותו בגן – הן כדמות לחיקוי, ללמידה, אוזן קשבת ותמיכה רגשית. אני אוהבת את הדינמיות, היצירתיות והאתגרים אשר מזמן התפקיד.

מה שעומד לנגד עיני הוא אושרם של הילדים. אני נרגשת להבין כמה אני שותפה לעיצוב דמותם של הילדים ומרגישה משמעותית ומשפיעה כחלק מצוות הגן. חשוב לי שהילדים ירגישו בית בגן. שידעו שתמיד יקבלו מענה לכל צורך נדרש”.

יום עבודתן של הסייעות מתחיל בשעה 7:30 בבוקר ואף מוקדם יותר. “אני ממתינה בשמחה לילדים ודואגת לפרידה נעימה מההורים. במהלך היום אני דואגת לסביבה נעימה, נקייה והגיינית ומקפידה על בטיחות הילדים. אני מדברת לילדים בדיוק כפי שהייתי רוצה שידברו עם ילדיי הפרטיים”.

“במסגרת עבודתי אני יכולה להביא לידי ביטוי תכונות חזקות שלי כמו יצירתיות, יוזמה ואחריות. במסגרת עבודתי אני יושבת עם הילדים, מקנה להם ידע בתחומים מגוונים כגון למידה, יצירה ומשחק. כאשר אני רואה התקדמות וצמיחה אצל הילד – הסיפוק הוא רב.  

הגן הוא הבית השני עבורי. זהו מקום העבודה הכי שמח ומתגמל רגשית – לי ולילדים”.

מהכתוב ניתן לראות עד כמה הסייעות אוהבות את עבודתן, עד כמה הנתינה שלהן לילדים היא עצומה ומשמעותית ועל כך אנו מודים לכן.

אלו הם בני

השנה ציינו את חודש הגאווה מזווית קצת שונה.

אהובה סקעת, אמו של הזמר הראל סקעת סיפרה במפגש מרגש עם עובדות.ים ומנהלי.ות העירייה את סיפור חייה, על התהליך שעברה המשפחה בעקבות יציאתם מהארון של שני בניה. במפגש סיפרה אהובה על החששות מתגובות המשפחה ומתגובות החברים, על ההתמודדות וכן על ההבנה והקבלה של החברה.

מרתון התמודדות עם ליקויי למידה

סייעות גני הילדים השתתפו במרתון התמודדות עם ליקויי למידה, הקורס הקנה לסייעות כלים נוספים בעבודתן הברוכה עם ילדים.

הקורס בשיתוף עמותת “שחר און”, ועד העובדים ומשאבי אנוש. 

סדנה לניהול תקציב "ממינוס לפלוס בצעדים"

סדנה בת 4 מפגשים מועברת בימים אלו לעובדי.ות העירייה, הסדנה הינה שיתוף פעולה בין העירייה לנעמ”ת .

העובדות.ים שנרשמו לסדנה ילמדו דרכים נכונות להתנהלות מול הבנקים, חיסכון פנסיוני וניהול קרנות שונות, סוגי הלוואות, מסלולי משכנתאות ופיקדונות בנקאיים, ויקבלו טיפים על מה כדאי לעשות ומה לא כדאי. בנוסף יינתנו כלים לבניית תקציב משפחתי נכון במיוחד בעת משבר, מהי צרכנות נבונה וכיצד לקנות נכון בתקופה זו.

הדרכת תכנת power point לאגף התחבורה והרישוי

הדרכה ייעודית ומותאמת לתפקיד בנושא בניית מצגות והיכרות עם תכנית ה power point הועברה לעובדי.ות מינהל ההנדסה.

"כל מה שילד צריך"

יהונתן דורון – איש חינוך ויועץ משפחתי, יועץ חינוכי לצוותי חינוך בבתי ספר ומוסדות חינוך בלתי פורמליים, מחבר רב המכר “כל מה שילד צריך”, הרצה בפני עובדות ועובדי העירייה וסיפר על מסעו האישי – סיפורו הבלתי יאומן כילד לאב טייס ואם גננת שמצא עצמו בגיל 10 כילד בסיכון, ובגיל 14 הגיע לפנימייה בה מצא את הכוחות המחודשים “להיוולד מחדש” ולהאמין ולבחור בחיים.

הרצאתו מעוררת ההשראה שילבה מתן כלים ודגשים לעבודה עם ילדים ונוער בעידן החדש.

לומדת בטיחות – הדרכות חובה

אנו ממשיכים עם מערך ההדרכות הדיגיטליות – כל עובדי.ות העירייה מקבלים באמצעות הטלפונים החכמים האישיים לומדות דיגיטליות בנושאי חובה: מניעת הטרדה מינית, הדרכה אודות נגישות, בטיחות ואבטחת מידע.  

החודש תיפתח לומדת חובה בנושא בטיחות, שעל כל העובדים למלא. בנוסף, לומדות ההדרכה בנושא מניעת הטרדה מינית ונגישות ייפתחו בשנית לעובדות.ים, שטרם השלימו אותן.

יש להשלים את הלומדות עד ליום 31.8.2021

ניתן להיכנס ללומדה גם מהקישור הבא https://hodhasharon-iamlearning.talentlms.com/index

יש להזין שם משתמש: מספר הטלפון האישי ללא מקף, סיסמה: hodhasharon

הדרכת בטיחות בשעת חירום והנגשה

הדרכת בטיחות בשעת חירום והנגשה הועברה למלוות.ים בהסעות מאגף החינוך ומהאגף לשירותים חברתיים. ההדרכה הועברה על ידי מנהל מחלקת חירום ורכזת הנגישות לכלל המלוות.ים. בהדרכה ניתנו דגשים והנחיות להתמודדות בשעת חירום לאור מבצע “שומר החומות”

לדברי אחד הסיירים: “הגעתי לתפקיד לאחר שירות כלוחם במשמר הגבול.

חיפשתי תפקיד בעל שליחות ומבחינתי כסייר בשיטור היישובי  אני מרגיש שליחות כמי שאמון על בטחון ילדי ותושבי העיר. חשוב לי לתת טיפול מהיר ומקצועי שכן פעמים רבות מדובר בסכנה לחיי אדם “.

במסגרת תפקידם מגיבים הסיירים ונותנים מענה לתושבי העיר בתחומים שונים, כגון- ביטחון, סדר ציבורי, מפגעי בטיחות, שריפות, תאונות דרכים, אלימות, אלכוהול בגינות העיר, ונדליזם וכדומה.

בנוסף למענה השוטף לסיטואציות שונות הם עוסקים גם במניעת אירועים וזאת ע”י ביצוע סריקות וסיורים במהלך המשמרת, כדי לנסות ולאתר אירועים חריגים מבעוד מועד.

עבודתם של הסיירים הינה חשובה מאוד ואנו סומכים עליכם שתמשיכו לשמור על העיר ותושביה, כפי שעשיתם עד כה.

ימי גיבוש לאגפים השונים

במהלך החודשיים האחרונים יצאו עובדות ועובדי חלק מהאגפים לימי גיבוש מאתגרים במיוחד.

 

עובדות ועובדי מינהל כספים טיילו באגמון פולג בסיור שהתחיל במפגש בוקר והמשיך לסיור והדרכה במקום כולל נסיעה ברייזרים וארוחת צהריים מהנה בשטח.

 

עובדות ועובדי אגף הביטחון טיילו בעמק המעיינות, סיירו בגשר קנטרה וחוות הרוח, נסעו ברכבים ירוקים בפארק המעיינות ונהנו מאירוח צהריים בקיבוץ ניר דוד.

 

עובדות ועובדי אגף הש.פ.ע נסעו לצפון הארץ, טיילו בנחל עין תינה, נהנו מארוחת צהריים בקיבוץ גדות וקינחו בשייט בכנרת.

מתנות לילדי.ות העובדים.ות העולים.ות לכיתה א

מתרגשים ביחד עם העובדות והעובדים לקראת עליית ילדיהם לכיתה א’ ובימים אלו מחולקות מתנות לילדים, בשיתוף ועד העובדים.

 

עובדות ועובדים שילדיהן.ם מתחילים בשנת הלימודים תשפ”ב כתה א’ מוזמנים לאגף משאבי אנוש – למחלקת הדרכה לקבלת המתנה, מחכים לכן.ם.  

סדנת אורח חיים בריא

לאור ההצלחה של הסדנאות הקודמות ולאור הביקוש הרב, נפתחו 2 סדנאות נוספות לאורח חיים בריא וירידה במשקל.

50 עובדי ועובדות העירייה משתתפות.ים בסדנאות למשך 6 מפגשים.

תפקיד בכותרות - מחלקת הגינון באגף הש.פ.ע

בעדכנאנוש הנוכחי ניתן במה לעובדות ולעובדי מחלקת הגינון באגף השפ”ע המונה כ- 12 עובדות ועובדים.

עובדי.ות המחלקה אחראים על  תחום הגינון בכל רחבי העיר כולל הגינות במוסדות החינוך  השונים ועל מתקני המשחקים בגני השעשועים הפרוסים בעיר.

בנוסף, הם אחראים.ות על קבלני הגינון אשר עובדים ברחבי העיר ומטפלים באופן שוטף בקריאות של תושבות ותושבים, וזאת על מנת לתת את השירות הטוב ביותר לתושבות ולתושבי העיר.

מדובר על עבודה פיזית, המתבצעת בכל ימות השנה, בתנאי חום וקור ובכל מזג אויר. הם.ן מבצעים.ות תורנויות גם בימי שישי וזמינים.ות לאורך כל השבוע.

עובדות ועובדי המחלקה עובדים מתוך תחושת שליחות, אהבת התחום ומחויבות לעיר פורחת, נקייה, אסתטית ונעימה לתושבות ולתושבים.

בימים אלו ולקראת תחילת שנת הלימודים מטפלות.ים עובדות ועובדי המחלקה בגינון ובגיזום העצים בכל מוסדות החינוך בעיר וזאת על מנת שילדות וילדי העיר יגיעו ביום הראשון ללימודים למוסד חינוך יפה ופורח.

עדכונים שונים

מצ”ב המכתב האחרון שהופץ עם עדכונים שונים לעובדים.ות

מכתב לעובדים

תודה
על פנייתך

אנו מיד מתקשרים אליך
.לתיאום פגישת הייעוץ שלך