עלון משאבי אנוש

גיליון מספר 5 | אוקטובר 2021

מצטייני עיריית הוד השרון לשנת תשפ"א

השנה, הובילה הנהלת העירייה, בשיתוף עם המנהלות/ים וועד העובדים,

תהליך בחירת עובדות ועובדים מצטיינות/ים בעיריית הוד השרון.

התהליך נערך בכל יחידות ואגפי העירייה ובו נבחרו 13 מצטיינות/ים עירוניים.

הכירו את המצטיינות/ים לשנת תשפ”א-

כוכי פייטלמן – סייעת לגננת בגן נרקיס – אגף החינוך

כוכי חלק מהצוות החינוכי של הגן, אשת חינוך נעימה מאוד לילדים ולאנשים עמם עובדת. פועלת לשיפור מתמיד ולמצוינות על מנת לקדם את הגן , שירותית מאוד, חושבת מחוץ לקופסא  ולוקחת על עצמה מטלות מעבר לתפקיד . כוכי אהובה מאוד על ידי הילדים וההורים.

ארז ברזני – פקח שומה – מינהל כספים

ארז הוא “העיניים” של מחלקת השומה בשטח , מבצע את עבודתו מכל הלב ותרומתו ניכרת בעבודת המחלקה . ארז שירותי מאוד לתושבים ולעובדים ולכן קיבל את אות הצטיינות יתרה בשרות לתושב .

ענבר ויינשטוק- סגנית מנהלת מחלקת רישוי – מינהל הנדסה

ענבר מקצועית מאוד ומטפלת בבעיות מורכבות , שולטת בכל הליכי הרישוי , שירותית ומפגינה יחס אדיב לכל תושב. משמשת כחונכת לעובדים תחתיה – מסייעת ומייעצת במציאת פתרונות, נעימת הליכות ובעלת מחוייבות גבוהה לעירייה.

קובי אשכנזי – פקח וטרינרי – אגף ש.פ.ע

קובי מקדם עשייה בתחום פעילותו בפיקוח הוטרינרי, שירותי לתושבים ולעובדים.  מבצע בקרה על עבודתו ועל אנשי הצוות , משפר ומייעל כל הזמן.  עוזר בכל דבר ונגיש בכל שעות היום.

מונה מטלון – מזכירה – לשכה משפטית 

מונה עובדת איכותית ומקצועית , מבצעת את עבודתה ביעילות ובדבקות למשימה . מעניקה לעובדי הלשכה המשפטית , לתושבים ולעובדי העירייה שירות מהיר, מקצועי ואיכותי. בעלת יחסי אנוש מצויינים  ומוסר עבודה גבוה.

בן סלומון – אב בית בבית ספר עתידים- אגף החינוך

בן נרתם לכל פניה, נותן מענה מקצועי ושירותי , בעל מחויבות גבוהה לעירייה. תמיד מוכן לעזור ונרתם לכל משימה – במהלך הקורונה התגייס לעבוד בבתי הספר, סייע במערך החיסונים העירוני. עבודתו מתבצעת בצורה מקצועית ואחראית.

מירית דורון – מנהלת מרכז לשלום המשפחה ומניעת אלימות – אגף לשירותים חברתיים

מירית מביאה לידי ביטוי בעבודתה בשלות מקצועית ויכולות גבוהות של אחריות , מסירות , חריצות ויצירתיות. בעלת מיומנויות מעולות ביצירת קשר וביכולות אמפתיה. מירית זוכה להערכה רבה מהתושבים ומשותפיה לתפקיד.

ניצן כהן – אחראי מערכות מתח נמוך  – אגף הביטחון

ניצן מקצוען בתחומו, שואף תמיד ללמוד, להתפתח  ולייעל תהליכים כדי להשיג תוצאות גבוהות בפרוייקטים אותם הוא מוביל. חותר למצויינות , מחושב , מקפיד על הפרטים הקטנים תוך חשיבה מתמדת ליעול התהליכים ולשימוש מושכל וחסכוני במשאבי הארגון .

סימי נפתלי – פקחית בפיקוח העירוני – אגף ש.פ.ע

סימי קיבלה הצטיינות יתרה בשירות לתושב , משתפת פעולה באופן מלא עם העובדים ועם התושבים , שואפת למצויינות , מציעה הצעות לשיפור בתחום האכיפה, מקצועית , חונכת עובדים חדשים במחלקה, מפיקה לקחים ומשפרת הליכים.  

גבי שמש- אחראי ארכיב – אגף משאבי אנוש

גבי עובד מסור ,מקצועי ואהוד על כל עמיתיו, נעים הליכות ומסביר פנים לכל אדם. מקצועי בתחומו. במהלך השנתיים האחרונות הוביל פרוייקט של סריקת תיקים לקבצים דיגטליים והפך את הארכיון לממוכן , דיגיטלי מסודר ונגיש.

עומר טימור – אחראי אולם ספורט בית ספר רבין  – רשות הספורט

עומר עובד בעל ראש גדול , מגלה יוזמות ופועל ליישומן, מבצע בנוסף לתפקידו פרויקטים ומשימות נוספות. עומר מסור לעבודתו ובעל יחסי אנוש מצויינים , נותן שירות אדיב לצוות בית הספר, לתושבים ולתלמידים ובעל הקשבה לצרכי הספורטאיות והספורטאים.

הדס חכם – מנהלת חשבונות – מינהל כספים

הדס מקצועית מאוד, בודקת ומשפרת את תהליך בדיקת החשבונות , פותרת בעיות באופן עצמאי , שירותית ואדיבה , משתפת פעולה ונכונה לעזור לכולם. בעלת יחסי אנוש טובים עם העובדים , מחוייבת מאוד לעבודתה ולוקחת על עצמה מטלות מעבר למשימותיה השוטפות.

לימור מרדכי – סייעת צמודה ורכזת צהרונים – אגף החינוך

לימור אהודה מאוד על צוות בית הספר ואגף החינוך, בנוסף להיותה סייעת מזה 12 שנים לאותו הילד , היא גם מסייעת לאגף החינוך במשימות נוספות באופן שוטף. לימור מבצעת עבודתה במקצועיות , אשת חינוך לדוגמה היוצרת יחסי אנוש טובים עם הקולגות והסובבים אותה.

ראש השנה תשפ"א

מתנה מפנקת לחג חולקה לכל עובדות/י העירייה בנוסף לשי לחג ראש השנה.

קייטנת קיץ לילדי/ות עובדים/ות

במהלך חודש אוגוסט ילדי/ות העובדים/ות העובדים נהנו מקייטנה ייחודית ומושקעת שהתקיימה למשך 10 ימים במרכז אומנויות.

בכל יום הילדות/ים נהנו מפעילויות רבות ומגוונות בליווי צוות מסור וצמוד .

הילדות/ים צפו בהצגות , קיימו ניסויים עם דר. מולקולה, התנסו בפעילויות ספורטיביות , מופעי קסמים , סדנאות ייחודיות , משחקים של פעם ואפילו לקחו חלק בפעילות בחווה החקלאית.

פיתוח מנהלות/ים "אוורסט"

תכנית לפיתוח מנהלות/ים למנהלי/ות מחלקות ומעלה שהחלה לפני מס חודשים הסתיימה במפגש מסכם ומעניין במרכז אומנויות.  ההכשרה הועברה על ידי מכון “סט אפ” – מכון חוקר בתחום ניהול ומנהיגות. ההכשרה עסקה במתן כלים ובפיתוח מיומנויות ניהול .

במפגש הסיום הוצגו פרויקטים שתוכננו על ידי המנהלות/ים לקראת תכניות עבודה בשנת 2022, והתקיימה הרצאה מרתקת של המאסטרו רוני פורת שהסביר על מנהיגות וחזון בעולם המוזיקה.

יישר כח לעוסקים במלאכה חשובה זו. אהבתכן לתפקיד, לעשייה החינוכית ותחושת השליחות משמעותית מאוד בעיצוב דמות הילדים. אנו מוקירות/ים תודה וגאות/ים בצוותי הסייעות שלנו!   

“הסייעת היא לב גדול ומכיל של אהבה, נתינה, הכלה, חיוך וחינוך”

כאשר ילד מרגיש שאוהבים, מכבדים ומקשיבים לו – הוא יהיה פנוי לכל השאר”.

התיאורים המפורטים של שלוש הסייעות שלהלן מדגישים את אהבתן לתפקיד ואת תחושתן עד כמה תפקידן חשוב ומשמעותי בעיצוב דמות הילדים.

“מהות התפקיד שלי הוא בראש ובראשונה חינוך. אני רואה בתפקידי דמות משפיעה על הילד/ה במהלך שעות שהותו בגן – הן כדמות לחיקוי, ללמידה, אוזן קשבת ותמיכה רגשית. אני אוהבת את הדינמיות, היצירתיות והאתגרים אשר מזמן התפקיד.

מה שעומד לנגד עיני הוא אושרם של הילדים. אני נרגשת להבין כמה אני שותפה לעיצוב דמותם של הילדים ומרגישה משמעותית ומשפיעה כחלק מצוות הגן. חשוב לי שהילדים ירגישו בית בגן. שידעו שתמיד יקבלו מענה לכל צורך נדרש”.

יום עבודתן של הסייעות מתחיל בשעה 7:30 בבוקר ואף מוקדם יותר. “אני ממתינה בשמחה לילדים ודואגת לפרידה נעימה מההורים. במהלך היום אני דואגת לסביבה נעימה, נקייה והגיינית ומקפידה על בטיחות הילדים. אני מדברת לילדים בדיוק כפי שהייתי רוצה שידברו עם ילדיי הפרטיים”.

“במסגרת עבודתי אני יכולה להביא לידי ביטוי תכונות חזקות שלי כמו יצירתיות, יוזמה ואחריות. במסגרת עבודתי אני יושבת עם הילדים, מקנה להם ידע בתחומים מגוונים כגון למידה, יצירה ומשחק. כאשר אני רואה התקדמות וצמיחה אצל הילד – הסיפוק הוא רב.  

הגן הוא הבית השני עבורי. זהו מקום העבודה הכי שמח ומתגמל רגשית – לי ולילדים”.

מהכתוב ניתן לראות עד כמה הסייעות אוהבות את עבודתן, עד כמה הנתינה שלהן לילדים היא עצומה ומשמעותית ועל כך אנו מודים לכן.

הכשרת סייעות גני ילדים

הסייעות בגני הילדים בהוד השרון מהוות חלק משמעותי מהצוות החינוכי והמקצועי בגן.

במסגרת פיתוחן המקצועי שמובילה הנהלת העירייה ,נפתחה הכשרת סייעות גני ילדים בשיתוף המרכז לשלטון מקומי וסמינר הקיבוצים.

28 סייעות מגני הילדים התקבלו להכשרה הייחודית ומשתתפות בתכנית לימודים זו השמה דגש על הקניית ידע תיאורטי בתחום התפתחות הילד בגיל הרך, הקניית ידע פדגוגי על גן הילדים כמסגרת חינוכית , מאפייני הורות בגיל הרך , פיתוח כלים לעבודת צוות ותקשורת בינאישית ועוד. 

תכנית ההכשרה מחויבת ע”י משרד החינוך ומרכז שלטון מקומי לצורך קבלת קביעות ולצורך ההכשרה המקצועית לסייעות גני הילדים.

משך ההכשרה כשנה וחצי ובסיומה תינתן תעודה ע”י מרכז שלטון מקומי וסמינר הקיבוצים.  

אנו מאחלות/ים לסייעות הצלחה בהכשרה.

ימי גיבוש בחמי געש

במהלך חודש אוגוסט נהנו עובדות/י צהרוני בתי הספר, מלוות/ים בהסעות וסייעות/ים בתי ספר מימי גיבוש מושקעים במיוחד באתר המרחצאות והנופש “חמי געש” .

 

בימי הגיבוש העובדות והעובדים נהנו מקבלת פנים וארוחת בוקר מפנקת, נפשו במתקני האתר וקינחו בארוחת צהריים עשירה ואף קיבלו שי צנוע .

 

ימים אלו נועדו לומר תודה ולהעריך את עבודתן/ם המסורה.

 

בחודש דצמבר יתקיים יום גיבוש לסייעות גני הילדים.

"משאבי אנוש עד אליך"

אגף משאבי אנוש מגיע אליכם לפגישות בנושא תנאי שירות. בפגישות יוצגו תנאי ההעסקה, זכויות, חובות , ההסכם הקיבוצי ונושאים שונים בדיני עבודה. המפגשים הראשונים יהיו עם הסייעות בבתי הספר ולאחר מכן ניפגש גם עם סקטורים נוספים.

ממינוס לפלוס

לאור ההצלחה של המחזור הראשון ולאור ביקוש נוסף, נפתחה בחודש אוקטובר סדנה נוספת לניהול תקציב” ממינוס לפלוס” . הסדנה כוללת 4 מפגשים המתמקדים בלימוד כלים כלכליים , בניית תקציב משפחתי, הקניית מושגים ומתן כלים לניהול משא ומתן מול הבנקים.

הסדנה מועברת על ידי איריס דרור מומחית בתחומה , בשיתוף פעולה עם נעמ”ת וועד העובדים.

חיה בסרט

סדנה יוצאת דופן נפתחה לעובדות/י העירייה  הכוללת 4 מפגשים ייחודיים בדגש על נשים בעולם הסרטים.

המפגשים מלווים בצפייה משותפת בסרטים ניתוח ושיח על דילמות וקונפליקטים.

מבין הסרטים : “מקודשת” – סרט תיעודי על מסורבות גט, “ישמח חתני” – מנהיגות נשית בחברה היהודית, “מים ואהבה” – מנהיגות נשית, “חוקרת” – סרט על אלימות כלכלית.  

הסדנה הינה שיתוף פעולה בין אגף משאבי אנוש ועד העובדים ונעמ”ת.

 

אבא מחובר

לאחרונה נפתחה סדנה ייחודית המיועדת לאבות לילדים קטנים .

5 מפגשים המונחים על ידי מומחה בהדרכת אבות בוחנים דילמות המלוות אבות לילדים צעירים בנושאים שונים כמו: זוגיות בצל ההורות, התמודדות עם קונפליקט עבודה-משפחה, תקשורת עם בן/בת הזוג, מעבר יעיל בין שלבי ההתפתחות ועוד.

 הסדנה הינה שיתוף פעולה בין אגף משאבי אנוש ועד העובדים , מרכז אבא ונעמ”ת.

 

קורס מינהל בשלטון המקומי (גמול מיוחד)

בשיתוף פעולה בין הנהלת העירייה, ועד העובדים ואגף משאבי אנוש בשיתוף יחד עם מכללת אפיק נפתח קורס מינהל בשלטון המקומי (גמול מיוחד).

 

הקורס מקנה זכאות לגמול השתלמות מיוחד (תגמול כספי הניתן לעובד/ת המועסק/ת בדרוג המינהלי ודרוג וחברה ונוער). 

 

משך הקורס כשנה וחצי והוא מתקיים בשעות אחה”צ בכתת הועד , בקורס משתתפים

36 מעובדות/י העירייה.

לדברי אחד הסיירים: “הגעתי לתפקיד לאחר שירות כלוחם במשמר הגבול.

חיפשתי תפקיד בעל שליחות ומבחינתי כסייר בשיטור היישובי  אני מרגיש שליחות כמי שאמון על בטחון ילדי ותושבי העיר. חשוב לי לתת טיפול מהיר ומקצועי שכן פעמים רבות מדובר בסכנה לחיי אדם “.

במסגרת תפקידם מגיבים הסיירים ונותנים מענה לתושבי העיר בתחומים שונים, כגון- ביטחון, סדר ציבורי, מפגעי בטיחות, שריפות, תאונות דרכים, אלימות, אלכוהול בגינות העיר, ונדליזם וכדומה.

בנוסף למענה השוטף לסיטואציות שונות הם עוסקים גם במניעת אירועים וזאת ע”י ביצוע סריקות וסיורים במהלך המשמרת, כדי לנסות ולאתר אירועים חריגים מבעוד מועד.

עבודתם של הסיירים הינה חשובה מאוד ואנו סומכים עליכם שתמשיכו לשמור על העיר ותושביה, כפי שעשיתם עד כה.

"חיבוקפה" – עושים טוב על כוס קפה

30 מעובדות/י העירייה מאגפים שונים השתתפו בפעילות התנדבותית ייחודית הכוללת מפגש מרגש ומגבש שכולו נתינה. מחלקת משאבי קהילה בשיתוף אגף משאבי אנוש הובילו פעילות ייחודית שכללה חלוקה של צוותי עבודה ופעילות מקדימה בהכנת בית קפה לקשישים – הכנת הכיבוד, מלצרות , עיצוב המקום והעברת פעילויות מהנות עם קשישות מועדונית נווה נאמן וכל זאת על ידי עובדות/י העירייה שנרתמו לעשייה ברוכה זו.

הפעילות הייתה מעצימה ומהנה הן לוותיקות העיר והן לעובדות/ים.     

"אחת מתשע"

בחודש המודעות לסרטן השד עובדות העירייה השתתפו בסדנת בריאות נשית.

 

מנחה מקצועית מעמותת “אחת מתשע” הנחתה מפגש שעסק במודעות , לקיחת אחריות , הקשבה לגוף ושגרת בדיקות מצילות חיים . המשתתפות בסדנה ציינו כי הנושא חשוב מאוד והסדנה תרמה למודעות לנושא וממליצות בחום להשתתף בסדנה מסוג זה וללכת להיבדק.

חוגגים חנוכה עובדי/ות העירייה וילדיהם/ן

הנהלת העירייה מזמינה אתכם.ן עובדים ועובדות יקרים.ות לחגוג חנוכה מהסרטים ביחד עם ילדכם/ן.

לפרטים נוספים>>

תודה
על פנייתך

אנו מיד מתקשרים אליך
.לתיאום פגישת הייעוץ שלך